Doorgaan naar hoofdcontent

Leerkrachten

"Als je op school aangeeft dat je linkshandig bent, dan is voor leerkrachten duidelijk wat dat betekent en wat er moet worden geregeld: een geschikte pen en een schaar voor linkshandigen. Als je zegt dat je hoogsensitief bent, is dat anders. Lang niet iedereen weet wat dit betekent, laat staan welk effect het heeft op het dagelijks leven." (Bron: Bergsma, E.N. (2019) Het Hoogsensitieve Brein, Booklight)

Dit citaat zegt eigenlijk alles: als leerkracht weet je misschien onvoldoende wat hooggevoeligheid inhoudt en hoe je hooggevoeligheid kunt herkennen. Logisch dat je in het werken met hooggevoelige leerlingen dan vastloopt of minder bereikt dan je zou willen. Vanuit mijn ervaring als leerkracht in het basisonderwijs help ik je graag op weg, bijvoorbeeld bij de volgende vragen:
- Wat is hooggevoeligheid en hoe herken je een hooggevoelige leerling?
- Waar hebben hooggevoelige leerlingen last van in de klas en kun je hier iets aan doen?
- Wat zijn de sterke punten van hooggevoelige leerlingen?
- Waarin verschilt hooggevoeligheid van gedragsstoornissen als ADHD?
- Wat vraagt het omgaan met hooggevoelige leerlingen van jou als leerkracht?
Je kunt mij ook inhuren om te komen observeren in jouw klas, als dat nodig is, en ik kan ook begeleiding bieden op school.

Misschien heb je zelf nog andere vragen? Of wil je een informatiebijeenkomst voor ouders of je collega's organiseren? Neem gerust contact met mij op! Ik bespreek graag met je wat ik voor je zou kunnen doen!